Department of Alsun
Faculty of Al-Alsun and Mass Communication Strategic Objectives
Strategic Objectives
1- Enhancing the competitive edge of the Faculty through an effective system for quality management and continuous performance development.
2- Qualifying a creative, knowledgeable, and skillful graduate capable of competing in the national and regional labor market.
3- Selecting and training academic and administrative staff members to enhance institutional performance.
4- Conducting outstanding scientific research nationally, regionally, and internationally.
5- Optimizing the role of the Faculty in community service and environment development.
الغايات الاستراتيجية لكلية الألسن والإعلام
1- دعم القدرة التنافسية للكلية من خلال نظام فعال لإدارة الجودة والتطوير المستمر للأداء
2- إعداد خريج مبدع ومؤهل معرفيًا ومهاريًا للمنافسة في سوق العمل المحلي والإقليمي
3- توفير وإعداد كوادر أكاديمية وإدارية لتطوير الأداء المؤسسي
4- إنتاج بحث علمي متميز محليًا وإقليميًا ودوليًا
5- تعظيم دور الكلية في خدمة المجتمع وتنمية البيئة