Strategic Objectives – MCM
test 02

Department of Mass Communication

Faculty of Al-Alsun and Mass Communication Strategic Objectives

Strategic Objectives

1- Preparing distinguished graduates capable of competing with their peers in equivalent national and international faculties.
2- Having high-caliber staff members and teaching assistants as they are the main pillar of the academic process.
3- Promoting scientific research theoretically and practically to support research activities in the fields of specialization.
4- Enhancing the role the Faculty plays in community service and sustainable development.
5- Developing the Faculty performance and infrastructure in accordance with quality standards.



الغايات الاستراتيجية لكلية الألسن والإعلام

 

1- إعداد خريج متميز يمكنه المنافسة مع خريجى الكليات المناظرة محلياً وإقليمياً.

2- توفير وإعداد كوادر متميزة من أعضاء هيئة التدريس والهيئة المعاونة باعتبارهم الركيزة الأساسية للعملية التعليمية.

3- رفع كفاءة البحث العلمى فى المجالات العلمية والتطبيقية بما يسهم فى دعم الجهود البحثية فى مجالات التخصص.

4- تعظيم دور الكلية فى خدمة المجتمع والتنمية المستدامة.

5- تطوير الأداء المؤسسى و البنية التحتية للكلية، طبقاً لمعايير الجودة.